در چالش زمان برنده شو!

به نام خداوند بخشنده مهربان

سلام به تو دوست عزیزکه با عشق و محبت همراه علی خلیلی فر هستی.

از آنجایی که من همیشه به دنبال چالش های جدید در زندگیم بوده ام، یک مورد خیلی خیلی عالی را میخواهم با شما در میان بگذارم که آن زمان است.

 

استفاده کردن از زمان و انرژی گرفتن از همین لحظه ی حال است. همیشه در زندگی سعی کرده ام به گذشته خودم نگاهی بیندازم و آینده خودم و اهدافم را به یاد بیاورم و هر روز درمورد آنها تمرکز کنم. هر روز به خودم بگویم که علی تو دقیقا آن شخصی بودی که از آنجا شروع کردی و به اینجا رسیدی، یا آن کار را کردی و به این جایگاه رسیدی! آن تفکر را داشتی و آن تفکر باعث پیشرفت و تغییر و تحول در زندگی تو شده است. خیلی مواقع است که  دوستان اطرافم یا آشنایان، فامیل و هر کسی را که با او صحبت می کنم، همیشه درون خودش و درون خودم را با سوالاتی که می پرسم به چالش می کشم. آن شخص متوجه این چالش نمی شود و این کار من به خاطر این است که میخواهم همیشه باورهای خودم را قدرتمند تر کنم و بگویم که این باور من و این تفکر من بوده است که به این نتیجه رسیده ام.

 

مثلا یکی از سوالاتی که می پرسم این است که به نظرت در این شرایط می شود موفق شد؟

خیلی از افراد هزاران دلیل می آورند برای اینکه نه، نمیشود. تورم است، اوضاع به هم ریخته است و اگر چند سال پیش بود می شد. بعد به خودم می گویم چه جالب، من این باور را ندارم و به همین خاطر است که موفق شده ام، یا مثلا می گویم که من میخواهم صاحب فلان چیز شوم. خیلی ها می گویند که در قدیم می شد ولی الان نمیشود. من دقیقا به این فکر می کنم که این حرف ها و این صحبت ها را قدیم هم می شنیدم. یعنی پنج سال پیش، شش سال پیش یا حتی هفت سال پیش هم من این حرف ها را به عناوین مختلف  میشنیدم. بهانه می آورند که نمیشود، ما تواناییش را نداریم، پولش را نداریم، وقتش را نداریم، سرمایه اش را نداریم، به ما که ارثی نرسیده است، ما که چهره اش را نداریم. اگر گلزار موفق شده است چهره ی مناسبش را دارد. فردی بوده که شانس داشته است یا هر شخص دیگری که در زندگی موفق شده است. به هر عنوانی که شده ما دلیل هایی می آوریم که نه، نمیشود.

 

اگر او موفق شده است حتما آدم خاصی بوده یا شانس به او روی آورده یا خدا دوستش داشته است. پول داشته است یا چهره ی مناسبی داشته و هزاران هزار دلیلی که میتوان بهانه کرد برای گفتن این که، ما نمیتوانیم. به خودمان تلقین کنیم که دیدی نمی شود و این لذت نشدن انگار لذتش بیشتر از موفق شدن است!

خیلی از افراد وقتی هدفی را دارند و میگوییم که می خواهیم این کار را انجام دهیم، می گویند که نمیشود! مگر میشود این کار را کرد؟

 

افراد دیگر می آیند و کار را خراب میکنند، مافیا دارد! خیلی باید به این نکته توجه کرد که تک تک این صحبت ها واین تفکرات  نشات گرفته از یک باور است، یک باور که برای شما جهانی را به وجود می آورد.

من به شما پیشنهاد میدهم که قدر لحظات امروزتان را بدانید. قدرش را بدانید و از لحظه لحظه ی آن لذت ببرید.

 

هر روز صبح از داشته هایتان تشکر کنید و ببینید چه قدرت و چه انرژی فوق العاده ای وارد زندگیتان می شود.

 

خدا لذت میبرد از افرادی که شکر گذاری می کنند. نیازی نیست از نداشته هایتان شکر گذاری کنید. از این که خدایا من که این ها را ندارم.

از نداشته ها نباید صحبت کرد بلکه از داشته ها، حتی از چیزهای کوچکی که داریم. خدایا ممنونم به خاطر این مسواکی که دارم. خدایا ممنونم از این دندان های زیباییکه دارم. خدایا ممنونم به خاطر چشمان زیبایی که دارم ،به خاطر پاهایی که به من داده ای و میتوانم حرکت کنم. خدایا ممنونم که می توانم نفس بکشم و خدایا ممنونم ازت که هستم!

 

تا زمانی که ما سلامت هستیم، نشاط و تن درستی داریم، قدر داشته هایمان را نمیدانیم. چند روزپیش بود که یکی از دوستانم در مورد یکی از خواننده هایی که مسئله ای برای چشمش پیش آمده بود کلیپی برای من ارسال کرد. من آن را نگاه کردم و از نوع نگرش آن خواننده لذت بردم.

 

او می گفت: من زمانی که این اتفاق برایم افتاد خیلی بیشتر به فکر فرو رفتم، خیلی از داشته هایی که دارم، سلامتی هایی که دارم. به عمق آن خیلی بیشتر توجه کردم و دیدم که واقعا این نعمت هایی که همین الان دارم ثروتی بی نهایت است. ما در طول روز 86400 ثانیه زمان داریم. این زمان را تصور کنید که هر روز و هر روز 86400 تومان به حساب شما پول واریز می شود.

 

و خدا در پایان روز میگوید که شما چه کارهایی را انجام داده اید؟

چگونه تفکر کرده اید؟

چه اهدافی را دنبال کرده اید؟

آیا به اهداف عالی فکر کرده اید؟

آیا قدمی برداشته اید؟

آیا حرکتی کرده اید؟

 

هر قدمی که بر نداشته باشید خدا از این مبلغ 86400 تومان از شما کم می کند. تصور کنید که این مبلغ هر روز در حساب شما واریز می شود.

 

چه کارهایی را انجام می دهید؟

چگونه قدم برمیدارید؟

چگونه برای رسیدن به اهدافتان تلاش می کنید؟

آیا همچنان می نشینید؟

آیا هم چنان به نشدن ها فکر می کنید؟

آیا هم چنان می گویید که نه ، نمیشود؟

 

نه، این گونه فکر نمی کنیم چون مبلغی هر روزبرای ما در حال واریز شدن است و تعهد داریم که ما به بهترین کار و به بهترین نحو از آن زمان استفاده کنیم تا کاملا آن پول را به دست بیاوریم. مثل خیلی از افرادی که در جامعه کارمند هستند. کارمندان هرکاری را انجام می دهند و تلاش می کنند تا بتوانند به حقوق آخر ماهشان برسند. سعی می کنند طرح های قوی تر، نقاشی های بیشتر، طراحی های فوق العاده تر، نوع فن بیانشان را با مشتری بهتر کنند تا بتوانند مدیر کلی که در آن سازمان وجود دارد را راضی  نگه دارند.

 

خبر خوب این است که این عدد هر روز برای شما واریز می شود! هر روز از طرف خدا برای ما 86400 ثانیه که هر کدامش میلیارد ها میلیارد ارزش دارد، این مبلغ و این زمان واریز می شود.

 

چگونه از این زمان استفاده کنیم؟

 

آیا این زمان را با کینه گرفتن از دیگران تلف می کنیم؟

 

یا این که خودمان را به زور و با تفکر غلطمان در فکر و مغز اشخاصی می گنجانیم، که من انسان خوبی هستم.

من آن گونه که فکر می کنید نیستم. من اگرآن حرکت را کردم حرکتی عالی بوده است. من اگر آن کار را کرده ام تو به اشتباه برداشت کرده ای. یعنی داریم تمام طول عمرمان را با این تفکر جلو میرویم، که دیگران را راضی نگه داریم. من به شما می گویم که این کار را نکنید.

 

سعی کنید خودتان را شاد نگه دارید.

خودتان را خوشبخت نگه دارید، از خودتان لذت ببرید، از زندگیتان لذت ببرید و اجازه ندهید که کسی حال شما را خراب کند. همیشه به کسی که می خواهد حال شما را خراب کند و از بدبختی هایش برای شما بگوید، این پاسخ را دهید که من دوست ندارم شما روز زیبا و فوق العاده ام را خراب کنید!

 

همیشه به این صورت با این افراد صحبت کنید، اصلا مهم نیست. شما به آن فرد درس بزرگی می دهید، که او هم به فکر فرو رود و از صبح، از آن بانک و از آن مبلغ 86400 ثانیه که برایش واریز میشود استفاده کند. از این پول و زمان استفاده کند و این شمایید که به او یاد آوری می کنید و به او یاد  میدهید. این حقیقت را قبول کنید که همه قرار نیست شما را درک کنند. قرار است که خود شما، خودتان را درک کنید و از زندگیتان لذت ببرید. اصلا مهم نیست برای افراد دیگر چه کاری انجام می دهید. آنها را خوشحال می کنید یا خوشحال نمیکنید. این زمان و انرژی برای شماست. شما باید برای خودتان وقت بگذارید. برای انرژیتان، برای خواسته هایتان، برای اهدافتان. انسان های زیادی هستند که فقط می خواهند وقت شما را بگیرند، با افسردگی هایشان، با تنبلی هایشان. اجازه ندهید این اتفاق برای زندگیتان بیافتد. این زمان به عقب برنمیگردد ولی پول ها و ثروت ها همیشه و همیشه آماده هستند که وارد زندگی شما شوند. این جریان الهی و این ثروت بزرگ و عظیم وارد زندگیتان شود. اجازه ندهید که افراد دیگر وقت و زمان شما را بدزدند. تلفن هایتان را کمتر کنید، ملاقاتتان را کمتر کنید، به خواسته ها و اهدافتان تمرکز داشته باشید. وقت ندارید و زمان طلا است! 86400 ثانیه در روز برای شما وقت واریز می شود. از آن استفاده کنید و از آن با قدرت بهره ببرید.

 

ارزش وقتتان را بدانید،

قدر خودتان را بدانید، شما در این زندگی آمده اید تا هدفمند زندگی کنید. شما بیهوده به این دنیا پا نگذاشته اید. شما انتخاب شده اید که در این جهان برای موفقیت هایتان، برای هدف های بزرگ و برای داشتن یک زندگی فوق العاده تلاش کنید. اگر رویایی در سر دارید، اگر به هدفی فکر می کنید، خواهشا آنها را بنویسید یا از آنها پرینت بگیرید و جلوی چشمتان بگذارید. بگذارید هر روزببینیدش. آنقدر ببینیدش تا خداوند آن هدف را وارد زندگیتان کند.

 

در همین زمان که داشتم این صحبت ها را می کردم، یاد هیلتون افتادم. شخصی که صاحب بزرگترین هتل های جهان است، هتل هیلتون! یکی از افراد بسیار بسیار بزرگ به نام آقای هیلتون. این شخص یک رویای بزرگ داشت و هدفش این بود که بزرگترین هتل های جهان را داشته باشد. زمانیکه این هدف را برای خودش تعیین کرده بود کارگر ساده ای بیش نبود که در یکی از بزرگترین هتل های دنیا کار می کرد. وقتی از او میپرسند که چطور شد که شما به بزرگترین و عظیم ترین هتل داران جهان تبدیل شدید، او جواب داد که: من هر روز هتل بازی می کردم! همه به او خندیدند و گفتند که آقای هیلتون ما را دست انداخته اید؟ او گفت نه. من درنبود رئیسم، لباسهای او را می پوشیدم و در هتل، در آن تاریکی و تنهایی راه می رفتم و خودم را میدیدم که آن شغل را دارم.

 

او عکس هتلی که آرزویش بود را پرینت گرفته بود و زیر میز کارش قرار داده بود و هر روز وهر روز به آن نگاه می کرد. نه یک روز و دو روز بلکه سال های سال گذشت و دقیقا آن اتفاقات در زندگیش افتاد و در حال حاضر آقای هیلتون شخصی است که بزرگترین هتل های جهان را اداره می کند.

 

سن مهم نیست!

هیچ چیزی در این جهان مهم نیست. کوچک بودن، بزرگ بودن، سیاه پوست یا سفید پوست بودن، چاق و لاغر بودن، هیچ کدام از این ها مهم نیستند و نمی توانند جلوی پیشرفت شما را بگیرند. شما خالق هستید و میتوانید هدفمند زندگی کنید. شما در این جهان زاده شده اید تا تغییری ایجاد کنید. شما شخصی هستید که میتواند هدف های بزرگ داشته باشد. در زندگیتان قدر زمان را بدانید. خدا 86400 ثانیه به شما زندگی و ارزش داده است.

 

تلاش نکنید برای متقاعد کردن دیگران. تلاش کنید برای زندگی خودتان، برای خلق اهدافتان. زمانتان را به گونه ای مدیریت کنید که وقتی به سن 70 سالگی رسیدید بگویید، من فوق العاده بودم و از زندگیم لذت بردم. 70 سال تلاش و کوشش کردم، 70سال زمان خریدم و لذت بردم. تنبلی را کنار بگذارید، زیاد خوابیدن را کنار بگذارید، دست از تلاش کشیدن را کنار بگذارید و حرکت کنید، اقدام کنید، هدف داشته باشید و زمانتان را مدیریت کنید. نگذارید دوستان و اطرافیانتان زمانتان را بدزدند. این زمان را خدا به شما داده است که هدفمند زندگی کنید. برای خودتان ارزش قائل باشید و از زندگیتان لذت ببرید. همیشه و همیشه خدا را وارد زندگیتان کنید و همیشه از خدا بخواهید که خدایا دوست دارم این چنین زندگی ای را داشته باشم. از خدا بخواهید و همیشه سوالات عالی از او بپرسید.

 

دوست دارید واقعا زندگیتان چگونه بگذرد؟

دوست دارید زندگیتان چگونه باشد؟

نگران اقتصاد نباشید، نگران تفکر، نگران تورم، نگران گرانی نباشید. خدا از درهایی وارد می کند که خودتان هم می مانید چگونه اتفاق افتاده است. خدا بی نهایت ثروتمند است، بی نهایت از درهای غیب برای شما وارد می کند به شرطی که باورش کنید. به شرطی که خدا را وارد قلبتان کنید تا او بتواند شما را هدایت کند. تا او بتواند به شما ثروتی بدهد که تا به حال به هیچ کس نداده است. بله همان ثروتی که به استیو جابز داد، همان ثروتی که به بیل گیتس داد.

 

 

آیا شما فکر می کنید که با آن ها فرق دارید؟

نه، تنها تفاوت شما با آنها این است که آنها خواسته اند! آنها خدا را قبول داشته اند، به خدا ایمان داشته اند. آنها خدا را دیده بودند که چقدر ثروتمند است. از خودش بخواهید و خدا را وارد قلبتان کنید، زمانتان را مدیریت کنید و از این 86400 ثانیه به بهترین نحو استفاده کنید. وقتی که چند سال از این زمان گذشت به خودتان افتخار می کنید و می گویید که چقدر من تغییر و تحول در زندگی هنریم به وجود آورده ام.

 

 

عدد 86400 ثانیه را از ذهنتان پاک نکنید. در ذهنتان بسپارید و آن را در ذهن حک کنید و هر روز تلاش کنید. بگذارید کمی بترسید از زمانی که خدا به شما داده است و پایان پذیر است، این ثروت الهی را غنیمت شمارید. مقداری به تکاپو بیفتید، بگذارید بدنتان این کار را انجام دهد. وقتی که تلاش کنید ، وقتی که بر ترس هایتان غلبه کنید و وارد ترس هایتان شوید دیگر هیچ ترسی وجود ندارد و شما پیروز میدان می شوید. اگر از بلندی می ترسید بپرید. من خیلی مواقع اینکار را کرده ام!

 

من مدتی بود که خیلی به جنگل می رفتم. خیلی سفر می کردم و همیشه به دنبال این بودم که روزی در تاریک ترین نقطه جنگل پا بگذارم. بدون هیچ ترسی! در جنگلی که درونش خرس، شغال، گرگ و ماروجود دارد و این اتفاق برای من افتاده است. عینک دودی ام را جا گذاشته بودم و ساعت 7 یا 8 شب بود که باید مسافت طولانی را طی می کردم تا به عینک دودی ام برسم. چون خیلی آن را دوست داشتم و چون برای من ارزشمند بود، پا بر ترسم گذاشتم و حرکت کردم. حتی خیلی از دوستانم که با من بودند می گفتند: علی نرو و این کار را نکن، خیلی خطرناک است، خیلی تاریک است. اما من گفتم نه من به خدا توکل می کنم و میروم. فقط با چراغ قوه موبایلم رفتم و جالب است که موبایل من فقط 18درصد شارژ داشت! ولی من رفتم، با ایمان و قدرت حرکت کردم و بر ترس هایم غلبه کردم و دیدم که ترسی وجود نداشت! این فقط یک تفکر اشتباه بود و اتفاقا لذت بردم. به مکان هایی قدم گذاشتم که آسمان پر از ستاره بود. آن چنان پر، که غیر از کویر، نور اجازه نمیداد که به این همه زیبایی برسیدواز آن لذت ببرید. وقتی که در قلب جنگل رفتم، وقتی که به آسمان نگاه کردم، دیدم که خدا بی نهایت من را هدایت می کند. بی نهایت از من حمایت می کند.

 

میخواهم به شما بگویم که از همین لحظه حال لذت ببرید. لذت ببرید و قدر امروزتان را بدانید و مطمئن باشید که هر قدمی که برمی دارید به مقصد نزدیک تر می شوید. هر قدمی که بر می دارید هدفتان روشن تر و دستیابی به هدفتان آسان تر میشود. قدر خودتان را بدانید، عدد 86400 را فراموش نکنید. با قلب و با تمام وجودتان بپذیرید که زمان برای شما است، خدا شما را آفریده که تغییر وتحول در هر شرایطی که هستید به وجود بیاورید.که میتوانید بهترین خودتان باشید.

 

در پناه خداوند یکتا و هنرمند، هنرمندانه زندگی کنید. فعلا خدا نگهدار.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *